Hans Gruijters, burgemeester van Lelystad, in gesprek met minister-president Dries van Agt, september 1982. Van Agt bezocht Lelystad in het kader van ‘Lelystad Halverwege’. In 1982 bereikte Lelystad precies de helft van het inwonersaantal dat voor het jaar 2000 was beoogd.